4 Ekim 2009 Pazar

Kitaplar, bloglar ve diğerleri…


Aslında herkes gibi önce Lonely Planet serisinden South America on a shoestring ve Central America on a shoestring kitaplarını edindim, ve halen çok az okudum. Faydalı belki ama kesinlikle süper sıkıcı kitaplar. Onun yerine ben de Türkçe’de var olan ve Güney Amerika’dan bahseden kısıtlı sayıda kitaptan faydalanarak biraz anı ve yol bilgisi edinmiş oldum, he nekadar hepsi de birbirinden farklı şeylerden bahsetsede, öyleki aynı nokta hakkında iki farklı yöntem ve illaki diğer yöntem hiç yokmuşcasına ve bir süre sonra evet en iyisi yolu yolda bbulmalı distürunu bana benimsetselerde, epeyce fayadalı oldular. Ama kesinlikle en büyük yarar bloglardan geldi. Link bölümünde göreceğiniz üzere buradan kalkıp oralara gidecek olan ilk kahraman Türkler biz değiliz, son yıllarda pek çok insan yolda ve bu seyahatperverler süper paylaşımcı oluyor, soruyorsun söylüyor, her dakika sorma diye blog açıyor oraya her şeyi yazıyor, okuyorsun, öğreniyorsun.

Couchsurging var sonra, www.couchsurfing.com üzerinden üye olup, bir anda dünyanın her köşesinde bir yatak ya da kahve ya da bilgi edinebilme şansı sunan bir sistem denilebilir kısaca. Siteye girip üye oluyorsun, bir profil oluşturduktan sonra, ister kalacak yer ara-beleş tabii ki-, ister bir yerden bir yere en kolay nasıl giderim ya da hangi para birimini daha az kayıpla bozdururum ya da hangi mevsim daha iyidir ya da çok yalnızım benimle aynı rotada gezecek birileri var mı diye sor birileri illaki cevap veriyor. Birinci elden birinci sınıf bilgi için tek geçerim. Kalacak yer bulma konusunda ise bütünüyle güvenmemek daha iyi, özellikle de büyük ve pahalı şehirler söz konusu olunca. (2 haftadır aralıksız NY’da yer bakıyorum, henüz bir şey çıkmış değil) EDİT: 10'larca CS'era sorduktan sonra sonunda bizi Queens'te 6 gün misafir edecek bir ev buldum. mutluyum gururluyum, yaşasın CS!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder