8 Aralık 2009 Salı

Panajachel’de mecburi bir gece

Taxco’dan çıkmak zor demiştim, Panajachel’e girmek zormuş. Panajachel, Guetemala’nın güneyinde minik bir şehir. Buraya gelmemizin nedeni ise Atitlan gölünün etrafındaki köylere ulaşımın sağlandığı yegane yerleşim bölgesi olması. Hedefimiz San Cristobal’de tanışıp pek kanımızın kaynadığı İsviçreli çiftin önerdiği gölün kenarındaki köylerden Jaibalito’ya, Vulcano Lodge adlı otele gitmek.

Sabahın dibinde başlayan yolculuk bol keseden duraklarla uzadıkça uzuyor, sınırda pasaport kısmı sanki her gün bu sınırdan geçiyormuşcasına kolay halloluyor, yolda manzara nefes kesici. Her şey yolunda, pek bir mutluyuz.

Panajachel’e yaklaşmadan hemen önce bir noktada nedensizce bir mola daha, bu da diğerleri gibi diye düşünerek pek umursamıyoruz, benim uyku gözümden aktığından bir süre sızıyorum ta ki Şoför Amigo’nun son kertede İspanyolca söyleyip bizim hiç anlamadığımız ama içinde geçen Panajachellerden ötürü işkillendiğimiz konuşmaya kadar. Bir süre İspanyolca haberler eşliğinde yola devam ettikten sonra yol kenarında duruyoruz, gözüme kestirdiğim İngilizce konuşur Arjantinlilere ilişip ne olduğunu öğrenmeye çalışıyorum, meğer gitmek istediğimiz yerde bir takım hırsızlıksal olaylar başlamış, büyümüş ve yollar kapanmış, bu akşam için farklı bir şehirde konaklayacakmışız. Tam Lonely Planetten Guetemala’da ara sıra hırsızlık tipi olaylar olur uyarısını okuduktan sonra bu haberi duyunca, kitaba güvenim artıyor bir anda. Tanzucuuma, yolda olur böyle şeyler ne teskiniyle bir müddet bekledikten sonra minibüsteki bir kısım yolcu bizim ileri bir tarihte durağımız olacak Antiguaya gitmek üzere ayrılıyor, biz de Panajachel yerine gideceğimiz yöne. Tam o sırada şöför amigonun telefonu tekrar çalıyor, yaşasın Panajachel’e giriş açılmış. En azından niyet olarak. İrili ufaklı taşlar, yola devrilmiş ağaçlar, mini barikatlar arasından bir müddet gittikten sonra, pek bir şeye benzemeyen Panajachel’e ulaşıyoruz. İngilizce bilir Arjantinlilerin peşinden en ucuz pansiyon bulunup, leziz bir yemek mideye indirildikten sonra şehir bile daha sevimli görünüyor, yarın sabah hedefimiz Jaibalito. Size cennetten bildireceğim.