5 Kasım 2009 Perşembe

Aşı ve aşı


Yola çıkmazdan önce yapılması gerekenlerden birisi de aşı olmak, ki ben son kertede aşı korkulu bir tip olmama karşılık, başa gelen çekilir diyerek vurduk kendimizi Karaköy Hudut ve Sahiller Genel Müdürlüğü'ne. Amaç Sarı humma aşısı olarak Latin ellere sorunsuz geçişi sağlamak. (Brezilya'ya bu aşı olmaksızın girilemiyor).
Karaköy'deki aşıyapaninsan yumurta alerjim olup olmadığını sorup, cort diye sokuveriyor iğneyi nazenin kolcağızıma. İşlem tamam, ikinci aşama uluslarlarası aşı kartı edinmek için üst kattaki doktora kayıt olmak. (bu kart çok kıymetliymiş, aman haa aman kaybetmeyin diye sıkı sıkı tembihlendik)
Sıra Tanzu'da, bu sefer aşıyapanadamın aklına yakınlarda farklı bir aşı olup olmadığı sorusunu sormak da geliyor. Bingo! Tanzu taze grip aşısı olduğundan kendisine aşı yapılamazmış, abi bir anda gayet aşılanmış bana dönüp sizin var mıydı benzer aşı diye sormayı akıl ediyor. Neyseki ben 3 haftadan daha önce aşı olduğumdan sorun yok.

Bu noktada vermek istediğim mesaj şudur ki, iki aşı arasında 21 gün geçmeli imiş. Aksi takdirde aşılar birbirlerine anlamadığım bir etki yapıp birbirlerini etkisiz kılmaktalar-bu bilgi nedense hiçbir yerde yoktu-.
2,3 aşı birden olmanız gerekiyorsa, aşıları aynı gün içerisinde ancak ya farklı kollara, ya da (3 kolunuz olmadığı önermesinden yola çıkacak olursak) iki aşı arasında arada 5 cm (bu noktada 2 cm mesafe yeterli diyenlerde var) bırakarak aynı koldan aşılanmanız gerekiyor.

Karaköy'deki aşıyapanadamın çalışma saatleri 09:00-12:00 ve 14:00-16:00 arasında.
Sarı humma dışında yapılsa pek sağlıklı olur aşılar da
Hepatit A (6 ay ara ile 2 doz )
Hepatit B (1 ve 6 ay ara ile 3 doz)
Tetanoz (1, 6 ve 12 ara ile 4 doz, 5 sene sonra bir tane daha)

8 yorum:

  1. bence asilara hic gerek yok. bana bisey olmadi.

    YanıtlaSil
  2. ya efe tabi sana bişey olmaz konuşturma beni şimdi.bu cocuklar hassas cocuklar.

    YanıtlaSil
  3. Kaptan niye öyle diyorsun ama. Ben de vahşi görüntümün altında çok hassas bir ruh barındırıyorum...

    YanıtlaSil
  4. Hehhheh aslan Efe. Yok yok iyi olmuş aşı oldukları..

    YanıtlaSil
  5. O aşıyapanadam doktormuş bugün tanıştım ben de onunla ve de Pazar günü aksam 6 da hala biz mağdur olmayalım diye ası yapmaya devam ediyodu.. Sarı hummada size o sorunun sorulmamasının nedeni her aşı için o sartın geçerli olmaması olabilir mi.. Bence olabilir..

    YanıtlaSil
  6. Sayın Adsız,

    Olamaz çünkü biz iki kişi ardarda aynı aşıyı olduk ve birimize o soru sorulup diğerimize soru sorulmadı. Şayet bir gereklilik durumu olmasaydı bu gerekmezlik ilkesinin her ikimiz de bağlaması gerekirdi.

    YanıtlaSil
  7. Merhaba,

    Bildiğim kadarıyla Amazonlar bölgesinde (Manaus, Paranol, ...) bulunmayacaksanız aşı olmak zorunda değilsiniz. Brezilya'ya 3 kez giriş yaptım. Rio, Salvador Iguassu, Sao Paulo, bela Horizonte gibi bölgelerde dolandım, hiçbirinde aşı sorulmadı.

    YanıtlaSil
  8. Kemal Bey merhaba,

    bize de kimse aşıları sormadı, Amazon bölgesinde 5 gün konaklamış olmamıza rağmen. Her ihtimale karşı yaptırmış olduk.

    YanıtlaSil